Nya uppdateringar

2010 är året å jag tänker INTE göra en "detta hände 2009"

Hade tänkte lägga upp lite bilder, men då kamera sladden inte låg på skrivbordet får de ske en annan gång.

Igår låg lägsta temperaturen här på -35.3 härlig kyla som höll mig inomhus hela dagen. Idag är det "bara" -20.

19 jan kommer jag att operera min handled, äntligen säger jag bara. För tre år sen dök denna konverastion upp mellan mig och idrottsläkarn jag träffade i början av 2007. Det viktiga från den gången är att han konstaterade det som jag sa te han att min handled var sned men att den hade full styrka. När jag sa att jag masserade väldigt mycket men inte kunde göra det eftersom jag hade ont då frågade han mig om jag var utbildad. När jag sa att jag inte var det så sa han åt mig att jag lika gärna kunde låta bli, eftersom jag inte var utbildad. Haha, var väldigt arg på han då jag gick därifrån. Detta var ändå inte det värsta han sa den dagen.

Operation/röntgen kom på tal, inget av det blev av. ang operation sa han detta till mig:
- Eftersom du är en ung tjej som håller på med en sport som du inte kommer kunna livnära dig på så är det ingen ide att ens tänka på operation. hade det handlat om 100.000 då hade det vart värt. Men dem pengarna tjänar väl inte du på ditt tävlande.

Detta var jan-feb det året, samma år i oktober var jag på Vm och när vänstertävlandet var färdigt stod jag på pallen med min bronspeng kring halsen. Kan säga att under dem minuterna på pallen så tänkte jag på han och då VISSTE jag att visst jävlar hade jag en framtid även i vänstern. Det var ändå jag som var aktiv armbrytare sedan några år INTE HAN

Efter operationen nu så kanske tom jag blir en vänsterbrytare trots allt hehe, men vet aldrig. Ne jag ska låta vänstern få läka å få full styrka först innan jag börjar tävla med den igen. Däremot ska jag, trots att jag vet att jag höst troligt måste låta bli ändå tävla i högern 6e feb. För det är ju så att om jag inte provar så kan jag ju inte före säga att det INTE går att tävla med gips på den andre armen samtidigt hehe.

När nu träningen börjar igen ska jag träna på det som jag nyligen insåg att jag måste träna på för att nån gång i år äntligen få bryta ner Linda igen. Hösten 2006 gjorde jag det senast i år ska det ske igen.

Skridskor på söndag om inget annat sker för mig. Blir härlig konditionsträning för mig hehe.

Är det inte allt för kallt i morrn tänkte jag dra ut å gå och fota lite på detta härliga vinterväder...

Bilderna kommer upp då sladden är återfunnen..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Gammelsara

Träning tränarsyn och utveckling

RSS 2.0