Woohooo!!!

Before the Swedish Nationals did I start doing situps for loosing weight... I did 50-100 situps almost every day/every second day.... I did succed with weight below 70 kg at the weight in then... 69.8 then.

I promised my self I would focus on the weight if I qualified to the swedish team just because I dont wanna weight over 70 kg before the Worlds in December. I wanna be in shape and strong and also under 70 kg before worlds.

Now and in few days in a row do have I done situps, Few days ago did I 120 situps during the day, a personal record for me... Today, since 9 o'clock or so this morning have I done 200 situps, a new personal records. My goal is to do 100 situps in the morning and then 100 situps during the afternoon/eve 4-5days every week.

I wanna be fit this summer... But the most important thing for me for the moment is to feel good.

Today have I also walked in 1-1½ hour.... Feels good. Didnt enter the Armwrestling training this week, have been sick and didnt feel health enough in tuesday eve so I stayed at home then. Hope I have power enough to train at tuseday eve next week. Until then will I focus on my situps and also on my cardio workout.... I wanna be in shape in july if I will can afford going to Belgium at Rocheforth International then.



Idag har jag förutom drygt 1h promenad slagit nytt personligt rekord vad gäller situps under en dag... 200 har ja gjort sen ca 9 i morse. Jag lovade mig nämligen att om jag kvalade på SM, så skulle jag efter viloperioden börja fokusera på vikten min, så att jag om jag kommer iväg på VM ska ligga under 70 kg utan att ha deffat.

Redan före SM började jag göra situps för att hjälpa kroppen med att tappa dem kilona som behövdes. Jag gjorde då mellan 50-100 situps så gott som varje/varannan dag. Jag lyckades med vikten å vägde ju som sagt in på 69.8kg. Hårt slitande i bastun och för lite mat i magen. Om jag lyckas på VM med att väga in utan att ha deffat tror jag att jag ska basta efteråt för att fira å att varva ner lite.

För mig är den träning jag gör för tillfället enbart för att jag ska må bra, inte för någon tävling. Inte för stunden iaf. Jag vill bara må bra och ha mer ork. Det är så skönt då sömnen stämmer och att kläderna passar. Vilket dem knappt gjort under en lång tid nu.

Sen är de ju ett stort mål att va i form på VM i december men även på god väg redan i Juli då jag vill, om jag lyckas ha råd kunna fara te Rochefort i Belgien för tävling.

Hoppas jag är helt frisk å fri från min förkylning på tisdag så jag kan träna då. Skippade denna vecka därför att jag inte kände mig helt bra då. Vill börja bryta vänster på riktigt snart ju. Planen är ju att jag ska tävla med den igen 3 juli. Hoppas jag kan de då. Får fokusera nu med start från i helgen på att börja tränba vänster arm mer än jag gör nu. Meddelar mer då jag har nå att skriva... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Gammelsara

Träning tränarsyn och utveckling

RSS 2.0