Hemma igen...

Lade upp några bilder nu iaf, vart inte många men men, fler ska det bli.

Jag kom hem idag efter en lång tripp nere hos föräldrarna i Stockholm. Jag har lyckats börja hårdträna igen och att det skulle kunna bli så här hårda pass det trodde jag aldrig. Har nu haft sedan oktober/november 2007 haft verkliga problem med träningen. Viljan har funnits -oftast- men ingen kraft. Detta blev efter mina VM medaljer. Det tog för mycket energi på mig. Både på tränings- och tävlingsnivå har jag legat nere med kapacitet under merparten av 2008. Så Ifjol var ju inte det bästa tävlingsåret för mig. Därför så ska ju jag i år inte tävla på de "stora" tävlingarna, bortsett Worldchallenge, eftersom det är första gången den arrangeras.

31 januari kommer jag att tävla i Arjeplog, en tävling jag länge tvekade på att köra men det är ingen stor tävling så den klarar jag nog av att tävla på. Och sen så var det en av de få tävlingarna jag i förväg hade planerat för detta år. De andra tävlingarna utöver de två tidigare nämnda som jag eventuellt kommer att ställa upp på i år. Detta är Max med tävling för mig och fler blir det inte: Wild Arm-Storuman slutet av juni/början av juli och Vindelälvsbrytet-Sorsele i mitten av juli.

Visst kommer jag befinna mig på andra tävlingar såsom svenska mästerskapen men tävlan blir det inte eftersom jag måste låta kroppen vila. Sen har jag haft för mycket skador genom åren så ska se till att få dem läka med. För att sedan nästa år vara i grym form till Europamästerskapen där målet är att ta minst ett brons. Alla mina 4e platser från tidigare EM har gjort att jag nu vill ha min första EM medalj.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Gammelsara

Träning tränarsyn och utveckling

RSS 2.0