tävlingsnervös och massa pluggande...

Jag sitter här nu och är lite lagom rejält nervös inför tävlandet på lördag, är väl sisådär 40e tävlingen eller så, vet ej och jag är nervös, garanterat att jag är. Dessutom sitter jag och skriver på en uppsats som sak vara klar SENAST i morgon bitti... Har knappt börjat... hehe... alltid ute i sista sekund.

Idag har jag varit på Ryssträningen uppe i storuman på armbrytargymnasiet och gjorde klart min uppgift jag hade där, som jag nu ska fläta in i mitt arbete. Jag har observerat feedback från Leif, hur han är mot sina adepter under två ryssträningspass, hur de aktiva har reagerat och varför de har reagerat som de gjort... utifrån min synvinkel.

På lördag är det tsom jag skrev innan tävling och jag är rejält nervös. Däremot är jag duktigt laddad med så jag hoppas att jag kan lita på mina tidigare erfarenheter av nervositeter inför tävling att det även denna gång betyder något bra.

Det ska bli riktigt skoj att nu få träffa en del personer igen som jag inte träffat på länge, de därfrån söderut tex...
Jag hoppas att Sara från Skövde går i samma klass som mig, för då hoppas jag att jag fåt möta henne igen. Nog för att jag vann över hon senast men på just Blockbrytet i fjol så tog hon mig för att jag gjorde några små snedsteg i matchen. Så lite revansch ska jag ha trots allt.

Jag hopps framför allt att jag, tar min revansch och gör bättre placeringar än i fjol. Då vart det 6e plats i högern och 8e eller 9e plats i vänstern, då jag på denna tävlingar tidiagre gånger kommit med medalj hem. Jag hoppas på det nu i högern också, valören spelar ingen roll, bara jag får medaljen genom att jag kämpat mig upp till dem.

Dessutom blir detta högst troligt min sista tävling i Stockholmströja, Ja, om jag nu mot all förmodan skulle komma iväg till Kanada, så blir dte ju sista tävlingen då i Stockholms klubben men inte i deras tröja då isf.

Efter nyår, börjar jag nämligen tävla för Storuman Armsport, och inleder det året med enabrt tre tävlingar, Northern Arm i Arjeplog, Wild Arm i Storuman och sedan Vindelälvsbrytet i Sorsele. Nästa år ska nämligen bli ett tränings år för mig. Då jag både vid bordet och utanför fokuserar på EM 2010. Då ska jag vara i bättre form än någonsin och ta hem min första EM-medalj någonsin. Det är drömmen min åtminstone. Jag tänker nämligen inte åka ifrån ett EM till utan medalj. Eller åtminstone inte med 4e platser.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Gammelsara

Träning tränarsyn och utveckling

RSS 2.0