Drömmar och mål....

Det sägs ju att man alltid ska ha drömmar och mål med det som man håller på med.

Självklart har jag mål inom armbrytningen, jag vet att jag har skrivivt upp förut, men jag tycker att det kan tas igen.

* Framför allt så vill jag komma i den form jag hade VM 2006, 4 & 6 plats i junior +70 kg och 7 & 11 plats i senior -80 kg, detta med en match vikt på 67 kg.  

* Jag vill till SM 2010, då nästa år uteslutande av något tävlande på SM för min del, ha en matchvikt på under 70 kg.

* Vinna, (behövs en rejäl vilja och 100% fokus), minst en match mot både Heidi och Malin i höger arm inom ja, låt säga 5 år?

* Vinna över Sarah och Felle i vänster arm, av den anledningen till att Felle, leder något så rejält i vunna vänster matcher då vi möts och än är obesegrad. Sarah, utav den anledningen till att jag har vunnit mot hon två gånger, varav dessa gånger hon inte vart i form, och ena gången hade vi en match senare under tävlingen(i final), då hon bröt sig igenom båda matcherna och vann.

* Ta mitt första guld på SM som senior, då jag flera gånger stannat som tvåa. Blir väl 2010 om allt går som planerat.

* 2010 vill jag ta min första EM medalj, tänker inte komma ifrån med fler 4:e platser, det räcker med dem jag har. Dessutom spöat första ryskan på senior nivå under 2010 års EM?(En stor bonus)

* Inom 10 år ha börjat träna någon. Ska desssutom försöka se till att det på ett eller annat vis står skrivet på papper att jag är utbildad armbrytartränare då jag avslutar min ledarskap- & coaching utbildning.

Detta är mina drömmar, man måste ha drömmar och mål med det man gör för att hålla igång utvecklingen. Oavsett dem är stora eller små så behövs dem. Jag har säkert flera drömmar och mål, men jag kommer inte på dem sehär på tu man hand.


Kommentarer
Monika & de små

Oj.. det var inte lite eller några mål men man måste ju sikta på stjärnorna om man ska nå trädtopparna.. Och om jag känner dig rätt så är det alldeles lagom för dig eller hur..=)



Kram på dig..

2008-10-27 @ 19:01:27
Mormor.

Bra Sara !!Nu låter du positiv och nedskrivna mål sätter sig på hjärnan.Du vet jag håller på dig.



Kanonkram

2008-10-28 @ 21:57:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Gammelsara

Träning tränarsyn och utveckling

RSS 2.0