öm i hela kroppen ungefär...

Igår for jag iväg te Hemavan med Katrin och hennes dotter, jag skulle åka snowboard där hade jag tänkt. Det är något jag velat gjort i flera år, men dte har aldrig blivit av. Jag var ju inge duktig på att åka bräda det kan jag medge. Men satans se kul det var. Tyvärr så blev det så att efter några få fall så tog vänsterhandled tydligen lite för hårda stötar i backen så att resa sig med en hand var inte något enkelt och därför bestämde jag mig för att jag skulle ta sskidor ist.

Killen på uthyrningen var snäll och eftersom jag nyligt vart där med brädan så fick jag byta utan problem. Med en ond hand och handled skulle jag nu göra det som jag är betydligt bättre på... i vanliga fall INTE igår, så drog jag mig upp i backen med skidor och det gick ju bra, hyffsat iaf. Blev några åk till sen drog vi in och fikade och jag satt en liten stund extra medn katrin och dottern hennes skulle fortsätat åka sen skulel jag emd ut jag med. Men så blev det inte, handen och handleden gjorde för ont tråkigt nog. Hade sett fram emot att få åka lite mer. Men men, när man känner att man inte kan röra allt för mycket/vrida på handleden så bör man nog vara försiktig. Speciellt eftersom jag genom armbrytningn haft en mindre skada under lååååååång period och än har på den handleden så vill jag vara nog försiktig. Nästa gång blir det handledsskydd eller liknande så att mer kan åkas, iaf med brädan.

Idag har jag pluggat hela dan, skulle sedan nu ikväll på gymmet, men kände under dagen att kan inte katrin så skippar jag det för jag är så himla trött och har vart hela dagen, sen är jag öm i hela kroppen efter gårdagens åkning, men det enda av det som gör att jag kunde låta bli att träna ikväll var min handled, den gör ont än.

Katrin kunde dock inte idag så vi båda laddar upp inför onsdag då det blir träning, blir väl ändå bra för mig att ladda upp eller dvs vila inför armbrytningen i morgon. Den blir av, med vänster? Det ser vi då.

Längtar dock till nästa gympass, ska bli så skönt att ta ett långt härligt pass...  


Kommentarer
Monika & de små

Ajabaja.. handledsskydd är ett måste, du skulle bara veta hur många frakturer det blir på brädåkare... så var rädd om dig.

Natti natti Kram

2008-11-12 @ 22:41:18
sara

monika: hehe jo, men handledskyddet vill jag mest ha för att inte sabba för min "armbrytarkärriär" hehe... (och för att inte göra illa mig då jag åker nå så kul som bräda) hehe

2008-11-14 @ 18:39:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Gammelsara

Träning tränarsyn och utveckling

RSS 2.0