det bara kliiiiiar i fingrarna mina.....

Kände på en gång nu då jag sitter här med min fiskgratäng som mer är en soppa att jag bara mååååste skriva av mig lite granna trots att jag egentligen tänkte göra det först ikväll efter armbrytarpasset.

Dagen började med att jag blev inringd för att jobba fredag och söndag, självklart tackade jag ja till det, eftersom dte kanske inte blir så många fler pass för min del utöver dem och två andra jag redan satt upp mig på redan innan eftersom jag pga av en resa måste plugga in några veckor i förväg, och ska jag fixa det kan jag inte jobb allt för mycket.

Utöver allt jag måste plugga in har jag två rest uppgifter att göra som jag inte klarat innan i förra kursen, så jag har en del att stå i.

Strax efter halv tolv for jag till gymmet och vid kvart i två var jag hemma igen. Så underbart pass jag körde idag, men nog efter att jag blivit inringd för helgen så insåg jag att dte var dags att stiga upp, så jag gjorde i ordning en underbar tallrik gröt med rivet äpple och tänkte återigen hur gott jag tyckjer det är med gröt till frukost... och i och för sig när som på dygnet.

Efter den underbara frukosten som även innefattade en kopp kaffe så gjorde jag mig i ordning för att fara på gymmet, kom dit och började med en 15 min cykling, så jäkla skönt det var och sedan bara det av till att köra mycket axlar bröst och tricep. Lite mage och rygg blev det trots allt med....  

Väl där så körde jag chins och  när jag började mitt "schema" för någon vecka sen orkade jag knappt 2 stycken, då har jag en gång i tiden orkat åtminstone 5-6 på rad i verje set och gjort 2-3 set men började då med att göra 4 stycken 3 gånger om. Vilket idag ledde till att jag körde 5stycken 3-4 ggr om. Så underbart härligt... Och fler ska jag orka om några veckor det vet jag.

En magövning som jag gjorde, eller ja mage-rygg så gjorde jag så att jag i fredags då jag senast var där lade på och körde den med vikter, mest bara för att testa. Idag gjorde jag samma sak och jag bara njuter av att det går framåt för mig, motivationen är högre än någonsin och jag hoppas få behålla denna känsla

Inte nog med det, en annan övning jag gjorde då ökade jag med 5 kg för att det var för lätt, då gällde det axlar/bröst så jag fortsatte njuta helt och hållet även där och körde den med ett leende på läpparna. Att jag orkar träna såhär hårt trodde jag aldrig att jag skulle orka göra i början av året. Så jag känner mig så otroligt glad idag. 

Men glädjen slutade inte med att övningarna gick bra utan, när jag var där var det en annan tjej som också körde där, jäkla stark jänta såg hon ut att vara.Men när hon skulle därifrån såg jag att hon hade en tröja som såldes under EM i fjol, och eftersom hon ahde en "armbrytartröja"  på sig var jag tvungen att fårga om hon var där och tittade på.

Hon berättade att hon inte hade gjort det men att hon var intresserad utav det och att hon tyckte det var synd att det inte fanns i lycksele. Jag meddelade henne att det visst gjorde det, så jag berätta plats och tid och hon sade att hade hon tid och inte var bokad som barnvakt så skulle hon komma förbi. Så att jagidag ev har värvat ytterliggare en ny till den stora armbrytarfamiljen gjorde att jag fortsatte träningspasset med ett leende på läpparna.  

Nä nu ska jag äta upp min mat innan den kallnar och sen blir det pluggning och städning för att sedan avnjuta ett (förhopnningsvist) härligt och hårt armbrytarpass ikväll...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Gammelsara

Träning tränarsyn och utveckling

RSS 2.0