Hyffsad 5 års dag

Ja, idag är då fem år sen jag började med armbrytning, känns inte som så länge, men det är det tydligen.

Träningen idag gick väl helt okej, önskar att jag kunde och orkade köra mycket mer, men för att komma dit igen måste jag börja mjukträna igen. Annars så kommer jag bara att "säcka" ihop ännu mer. Får ta dessa månader som kommer och träna lätt men ändå med full kraft, så att jag sedan, ev te VM kunnat börja träna stenhårt igen, det skulle nämligen vara så kul om jag kunde vara med där.

Styrketräning kommer stå högt på träningslistan, det och kondition. MÅSTE hålla igång springandet nu efter flytten. annars kommer jag inte kunna hålla kroppen i form till 120%. Dessutom måste ju även styrketräningen komma igång.

Klättrade lite i repet idag på träningen och jag kände att jag är lååååååångt ifrån den form som jag hade för 2 år sen. Visst, jag var inte riktigt i form i att klättra upp hela repet då men det tog inte lång tid förrän jag kunde det, utan att ha i fötterna. Jag kände dock idag när jag klättrade att jag MÅSTE hålla i mer styrketräning för egen del, gör jag det kommer jag inom årets slut kunna klättra lätt i repet. Dessutom kommer armbrytningen bli bättre, konditionen kommer gå lättare om jag håller i mer och annan träning.

Jag har nu motivation till att träna, nu är det bara flytten och skolan som står före för tillfället, men när skolan är avklarad flytten är klar då banne mig är det armbrytningen som ska fokuseras på. (Självklart jobbet med men utöver jobbet.)

Blir härligt att efter flytten kunna slappna av och fokusera fullt på träning, har så många där uppe som jag både  kan peppa och bli peppade utav i träningsväg. Det är underbart kul.

27 dagar kvar


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Gammelsara

Träning tränarsyn och utveckling

RSS 2.0