Ännu fler dagar utan träning

Förra veckan blev utan träning, mycket därför att skolan tar upp massa tid, men även för att packningen och städningen kräver en hel del.

Jag känner att jag behöver min träning, men samtidigt så känner jag att jag inte orkar och inte har någon lust att träna. Det är inte speciellt kul när dessa motsatta känslor krockar med varandra.

Jag hoppas verkligen att motivationen över träningen stiger nu efter att flytten är avklarad. Skulle inte klara av en hel sommar till utan träning. Jag ska nu lägga mitt fokus på att träna inför VM som går av stapeln 1-7 december i Kanada. Då har jag ingen press på mig att det inte finns någon tid till att träna utan kan komma i toppform sakta men säkert.

Då, jag vet från tidigare år så är -70 en ganska stor klass, inte bland dem största men inte heller bland de minsta på damsidan och jag skulle vara mer än hypert nöjd om jag kom på poängplats under VM. Det tror jag är vad jag ska ställa mig in på. Att ta poäng för svenska landslaget, och avsluta detta år på så vis, för att sedan under nästa år ta ett viloår där jag inte lägger fokuset på mitt tävlande utan på träning och tränande av andra.

Mycket beror på om jag kommer in på min utbildning i höst, gör jag det, så ska jag se till att använda det jag lär mig från utbildningen på träningarna och min utveckling som armbrytare. Detta skulle ge mig en ny vinkel att se armbrytningen ifrån och kanske till och med ny och mer energi till att veta varför jag är kvar. 

I veckan blir det träning iaf och jag hoppas att det blir tuffa träningar. Känner på mig att det högst troligt inte blir så, inte från min sida iaf men man kan ju alltid drömma. Jag kommer vara riktigt glad när jag nästa gång har en riktigt stenhård träning, där det verkligen blir att jag har en rejält kämpig och kämpig träning.

19 dagar tills jag flyttar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Gammelsara

Träning tränarsyn och utveckling

RSS 2.0