längtar hem...

Och då inte te sthlm, utan te storuman...

Har nu varit i Storuman, sen i onsdags och jag längtar redan tebaka, det är mitt ställe där jag trivs.
Har under denna vecka hunnit;

* Tränat med Wild Rivers Arms, (Sorsele)
* Tränat med elevrna på Armbrytargymnasiet i Storuman 2 gånger (styrketräning & ryssträning+brottabasket)
* Tränat Armbrytning med Storuman klubben
* Haft ett kort möte med LuspenGymnasiets Rektor
* Hjälpt till vid en leverans att vara med och packa upp 100 armbrytarbord
* Fått in 57 av dessa Armbrytarbord in i en liten källare i Ensamheten...
* Sett Skidskytten där Ferry slutade 5a- bra gjort
* Fått en massa nya ideer om Armbrytningen.
* Laddat upp mina batterier så att jag orkar med sthlm ett tag till iaf
* Bakat en kladdkaka.
* 2 gånger lyckats skära mig i fingret(en gång vid matlagning och en gång vid avskärning av tejp till paketering utav armbrytarbord)

Jag tycker att Leif gör ett strålande jobb som tränare för spec. idr. - Armbrytning, han vet vad han gör och gör det sedan med inlevelse.
Jag tycker dock det är synd att han har den rollen själv, som tex, på Ryzzträningen så är dem ju utspridda i hela idrottshallen och då borde dem kunna fler ögon som ser dessa olika kapaciteter och nivåer dem har.

Det är inte lätt att från ena stunden kunna peppa den som inte känner sig motiverad för dagen för att ena stunden kunna peppa den som det går lättast för och bara känner att det går att öka antingen vikter på övningarna eller tiden på varje övning. 
Det borde finnas fler som han som kan finnas där och ha ögonen på andra. Det går inte att se alla samtidigt åt alla håll. Tyvärr....

Jag tycker hur som helst att han gör ett strålande jobb och som sagt nu te hösten när den regionala linjen startar upp så borde där finnas någon som hjälper Leif i jobbet i att peppa de alla.
Jag blev dock ännu denna gång impad av hans sätt att vara hård mot dem, men ändå visa att han är det för att peppa dem och inget annat, (förra gången var JuniorArmCamp-07). Han visar vad det är han tycker är kul och att han vill lära ut det till andra.

Nu sitter jag här tebaks i Sunderbyn hos Karin och har tandvärk (en visdomstand som jävlas), har träningsvärk i så gott som hela kroppen, vägde mig 29/2-08 med en morgon vikt på 70,8kg.(vilket är jättebra för min del tills SM). 
batterierna är laddade och nu ska det banne mig bära av te medaljplatser på SM i Maj. Känner att hårdträning bör stå högst upp på listan nu. Jag är taggad som bara den nu att faktiskt kunna lyckas bra i år igen på SM.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Gammelsara

Träning tränarsyn och utveckling

RSS 2.0